sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Tilanteet muuttuvat

Marraskuussa elettiin hiljaiseloa asuntorintamalla. Kauppoja Huvikummusta hieroi toinen ostajaehdokas, joten minä odottelin rauhassa, kuinka talon suhteen käy ja vietin lomaani kanarialla.

Välittäjä soitti lomani puolivälissä ja kertoi toisen ostajaehdokkaan suunnitelmien muuttuneen, joten myyjä olisi valmis aloittamaan hintaneuvottelut uudelleen. Kerroin palaavani asiaan lomani jälkeen.

Nyt on tarjous tehty ja vastatarjous saatu. Vielä pitäisi myyjän tulla 5 t€ vastaan, jotta kaupat syntyisivät. Minä mietin, kuinka lähestyn myyjää tässä tilanteessa. Teenko vastatarjouksen alemmasta hinnasta ja jatkamme vääntöä vai teenkö ns. viimeisen tarjouksen: ilmoitan, että tässä tämä nyt on, ottakaa tai jättäkää. Olenko siis valmis viimeisen tarjouksen tekoon? Silloin minulla ei ole enää mahdollisuutta perääntyä... mutta onko minulla halu perääntyä?

Välittäjä koittaa nyt ensimmäistä kertaa tosissaan saada kauppoja aikaiseksi. Hän korostaa asunnon hyviä puolia. Tiedän ne oikein hyvin! Tiedän, että talo on hyvässä kunnossa ja hyvin hoidettu. Mutta tiedostan myös sen, että talossa on tehty päätös piipun kiinnilaittamisesta. Takkaa en siis sinne sisään saa... myös sauna puuttuu, joten ne laskevat asunnon hintaa minun mielessäni.

Hinnassa ollaan niin lähellä, että kaupat saadaan varmasti syntymään. Nyt kysytään vain omaa rohkeuttani ottaa viimeinen askel. Minkäänlaista aikarajaa ei myyjä ole tarjoukselleen antanut, joten minulla on aikaa miettiä eikä hosua tarvitse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti